II Curs d'Iniciació a la Meteorologia a La Farinera del Clot

Des del 29 de gener i durant 10 setmanes tindrà lloc el segons Curs d'Introducció a la Meteorologia que l'ACOM ofereix al Centre Cultural La Farinera del barri del Clot de Barcelona.
Durant tots els dilluns i amb dues opcions horàries (de 10 a 11:30h ó de 19:30 a 21h), el curs ofereix hora i mitja per tractar multitud d'aspectes relacionats amb la meteorologia. Des de la circulació general de l'atmosfera, els núvols i el clima, fins als fenòmens més violents i curiosos. S'inclouen, a més,  visites a un observatori meteorològic i als estudis de GavàTV. El temari es el seguent:

1ª Sessió. CIRCULACIÓ GENERAL DE L'ATMOSFERA.
Breu explicació sobre la formació de corrents d'aire a les capes altes de l'atmosfera i la seva influència sobre el temps de superfície. Inclou interpretació de mapes del temps i predicció.

2º Sessió. ELS NÚVOLS.
Mecanismes de formació de núvols. Classificació i identificació. Especial èmfasi en el núvol de tempesta.

3º Sessió. L'ESTACIÓ METEOROLÒGICA.
Quins aparells calen en una estació meteorològica? Com s'han de col·locar? Com i quan s'han de fer les mesures?

4ª Sessió. L'ATMÒSFERA AL LÍMIT.
Coneixem els fenòmens atmosfèrics més violents: L'huracà, el llamp i el tornado.

5ª Sessió. FENÒMENS METEOROLÒGICS CURIOSOS.
Existeixen gran varietat de fenòmens atmosfèrics desconeguts que mai no surten als mitjans de comunicació: L'arc de Sant Martí, les corones i els halos solars, la pluja de fang, les iriscències, les glòries, etc. Com i perquè es formen? Que indiquen? Són els aeròlits fenòmens meteorològics?

6ª Sessió. EL CLIMA DE CATALUNYA.
La enorme varietat de climes que trobem a Catalunya fan necessària una sessió específica per explicar-los.

7ª Sessió. EL CANVI CLIMÀTIC
Realitat, ficció, excepcional o provocat? Coneixerem el canvi climàtic en la seva justa mesura i sense frivolitats. També coneixerem el fenomen del NIÑO.

8ª Sessió. METEOROLOGIA A INTERNET.
La Xarxa ofereix grans possibilitats d'accés a informació meteorològica a l'instant. Les previsions, les imatges dels satèl·lits i els resums.

9º Sessió. LA INFORMACIÓ METEOROLÒGICA ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ.
Visita a les instal·lacions de Gavà TV. L'home del temps d'aquesta televisió local ens acompanyarà en una visita que ens permetrà conèixer els secrets de la informació meteorològica en aquest mitjà.

10º Sessió. VISITA AL OBSERVATORI FABRA DE BARCELONA.
Possibilitat de veure una de les estacions meteorològiques més emblemàtiques de Catalunya, amb un registre de dades gairebé centenari i ininterromput.

INFORMACIÓ ADDICIONAL

· Les sessions tenen una durada aproximada d'una hora i mitja.
· Les sessions aniran acompanyades de suport visual: diapositives, transparències i vídeo.
· Les classes estan impartides per un llicenciat universitari en ciències físiques.

El preu de la inscripció és de 7000 ptes. amb una reducció per als socis d'un 10% de l'ACOM.
Podeu informar-vos al nostre local (93 314 01 89,  Alfons Puertas -coordinador del curs-) o al mateix Centre Cultural La Farinera (Gran Via de les Corts Catalanes, 837. Telèfon 93 291 80 80. Metro Línia 2: Clot; Rodalies Renfe: Clot-Aragó), on a més podeu formalitzar la vostra inscripció.