METEOROLOGIA PER A TOTHOM

Observatori Meteorològic de Sort

1 i 2 de Maig de 1999

PRESENTACIÓ

Una altra vegada,els afeccionats a la meteorologia tenim una cita ineludible a l'observatori meteorològic de Sort.La bona acollida que han tingut els cursos anteriors ha animat els organitzadors a buscar noves fórmules,i a introduir nous elements d'estudi i de debat,per tal de poder seguir oferint a tothom qui estigui interessat en els temes relacionats amb la meteorologia,l'oportunitat d'entrar més i més,en aquest món apassionant.El binomi professors-instal.lacions,ha estat un factor decisiu per explicar la bona resposta que fins ara ha tingut aquesta activitat en aquest petit racó del Pallars Sobirà,per aixó,esperem que les novetats introduïdes enguany,us animin a visitar-nos i a participar d'aquesta trobada meteorològica que desitgem que sigui agradable i profitosa per a tothom.

PROGRAMA DEL CURS

Dissabte,1 de maig

10 a 12 h

-Conferencia "Claves sobre el cambio climatico" a càrrec del doctor Javier Martin Vide,professor de Geografia Física i Climatologia de la Universitat de Barcelona i President de la Asociación Española de Climatologia.

12h15 a 14h

-Nocions bàsiques sobre els factors que determinen el clima.

-Fenòmens meteorològics més importants.

14h15m a 18h

-Els núvols:formació classes i significat.

-Masses d'aire:els fronts.

18h 15m a 20h

Els aparells meteorològics,el seu funcionament i el perquè de tot plegat

Primera part,els equips exteriors.

Diumenge,2 de maig

10h a 14h

Amb Francesc Mauri,Toni Nadal,Armando Alvarez i Ramon Baylina,estudiareu:

-Els equips interiors,segona part.

-Interpretació dels mapes del temps.

-Pràctiques a l'observatori meteorològic.

-La meteorologia a Internet.

Professors del curs: Dr.Javier Martin Vide,professor titular de la Universitat de Barcelona,Francesc Mauri i Toni Nadal,homes del temps a TV3,Armando Alvarez del Instituto Nacional de Meteorologia centre de Lleida i Ramon Baylina observador col.laborador del I.N.M. i del S.M.C. a l'observatori meteorològic de Sort.

INSCRIPCIONS

Per tal de formalitzar la inscripció cal fer la reserva per telèfon o personalment al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici,i dins d'un termini màxim de 6 dies s'ha de fer arribar per fax,correu o personalment,el resguard d'haver ingressat l'import de la matrícula en el compte corrent de la Caixa de Catalunya,num 2013-0040-05-0200641087,indicant el nom del curs.El nombre màxim de places és de 50 persones.L'import de la matrícula és de 6.000 pta.i dóna dret a l'ensenyament i documentació del curs.Es lliurarà un certificat d'assistencia.Es recorda als participants que hi ha disponibles 48 places per pernoctar a l'Escola de Caiac(anexe a l'observatori)totalment gatuïtes.Els interessats ho hauran de sol.licitar per tal de fer les reserves oportunes i hauran de portar el sac de dormir.

INFORMACIÓ

-Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici