La influència del clima en la història

Actualment hi ha un gran interès, fins i tot preocupació, sobre la possibilitat que el clima estigui canviant i sobre la influència que la raça humana pugui tenir en aquest canvi. No falten raons per a aquesta preocupació, però també és veritat que el clima és una cosa en contínua evolució i que l'espècie humana ha hagut de conviure amb el clima i les seves variacions des de la seva aparició sobre el planeta. Al llarg de la història els pobles i les societats que s'han anat succeint han vist com el seu esdevenidor sovint es veia afectat per les condicions variables de l'ambient atmosfèric. Comprendre aquest fet i entendre de quina manera els éssers vius s'han anat adaptant als canvis climàtics, ens ajudarà a preveure millor les accions a realitzar amb la vista posada en el futur.

Acte amb motiu de la presentació del llibre "La influencia del clima en la historia" publicat per Arco Libros, S.L. a càrrec dels seus autors:

Jorge Olcina Cantos

Professor Titular d'Anàlisi Geogràfica Regional a la Universitat d'Alacant.

Javier Martín Vide

Professor de Climatologia a la Universitat de Barcelona.

Amb una presentació prèvia del tema a càrrec de:

Francesc Mauri

Home del temps de TV3 i Catalunya Ràdio.

Dijous, 16 de desembre de 1999, a les 19 hores.

Les entrades, gratuïtes, es lliuraran, per rigorós ordre d'arribada, a partir de mitja hora abans de començar. Places limitades a 200 persones.

Museu de la Ciència de la Fundació "la Caixa"

Teodor Roviralta, 55 - 08022 Barcelona

Servei d'Informació de la Fundació "la Caixa".:

info.fundacio@lacaixa.es