EXPOSICIÓ "MIRANT EL CEL"

LA SEU D´URGELL

DEL 12 DE MAIG AL 10 DE JUNY

Es tracta d´una Exposició de Meteorologia i d´Astronomia que se celebrarà a les dates indicades (inauguració el divendres 12 de maig i cloenda el dissabte 10 de juny) coincidint amb la trobada de l´A.C.O.M.
Sota el lema general " Mirant el Cel" oferirem una amplia exposició de material instrumental y fotografies en el marc del Centre Cívic situat al Passeig Joan Brudieu de la Seu d´Urgell.
Els continguts tant d´Astronomia com de Meteorologia estaran a l'abast dels visitants i molt especialment dels més joves. Esperem la visita dels alumnes de totes les Escoles i Instituts de la zona Alt Urgell i Cerdanya lleidatana. En total uns 3.000 alumnes als qui se'ls donarà una explicació dels instruments, informació sobre meteorologia i astronomia podent utilitzar estacions automàtiques durant la visita.
El material exposat és en part cedit per l´I.N.M, l´A.C.O.M, Raig i Darrera, i les fotos han estat cedides especialment per en Manel Dot i en Ramon Baylina. També existeixen llibres i altre material cedit per particulars.
Hi haurà una conferència d'obertura el dia 12 a les 7.30 a càrrec de la Mònica Lòpez sobre el canvi climàtic. També tindrem una conferència el dia 26 de maig a càrrec d´en Toni Barrera ( Físic de la UPF) sobre "Tempestes Tropicals i Tornados" a les 19.30. Finalment el día de la cloenda --10 de juny-- en Jordi Zapata de la Vall de Bianya ens parlarà dels aiguats a Cerdanya i Alt Urgell de l'any 1982.
Es tracta d´una Exposició molt interessant i amb un alt contingut didàctic i divulgatiu.
Està organitzada per: Centre de Recursos Pedagògics de l´Alt Urgell, Consell Comarcal de l´Alt Urgell, Ajuntament de La Seu d´Urgell, Associació Catalana d´Observadors Meteorològics (A.C.O.M.), Associacio Astronòmica de La Seu d´Urgell.